니르바, 2025년 4월 국제불교박람회에서 첫 발을 내딛다 | Nirva’s First Step at the April 2025 International Buddhist Expo

니르바, 2025년 4월 국제불교박람회에서 첫 발을 내딛다 | Nirva’s First Step at the April 2025 International Buddhist Expo

by NOHSEULKI

2025년 4월 국제불교박람회 | April 2025 International Buddhist Expo

‘감정 회복 × 음악적 치유’를 비전으로 한 MZ세대 불교굿즈 브랜드 니르바(Nirva)
2025년 4월 열린 국제불교박람회에서 처음으로 대중 앞에 모습을 드러냈다.

불교의 교리를 위트 있게 풀어낸 캐릭터 ‘지호(지장보살의 호랑이)’와 사섭법(四攝法)스토리텔링이
결합된 니르바의 부스는, 참신한 디자인과 감성적인 콘셉트로 젊은세대의 시선을 사로잡았다.

 

With its vision of “Emotional Recovery × Musical Healing,” Nirva, a new-generation Buddhist goods brand, made its debut at the April 2025 International Buddhist Expo.

Centered around Jiho, a tiger character symbolizing Kṣitigarbha’s compassion, and storytelling inspired by the Four Means of Embracing (사섭법 | 四攝法),
Nirva reinterpreted Buddhist wisdom with a witty, contemporary touch.

2025년 4월 국제불교박람회 | April 2025 International Buddhist Expo

 

특히 LP·CD를 재활용한 NFC 키링12지신 운세 라벨 굿즈는 ‘불교가 이렇게 트렌디할 수 있구나’라는 반응을 이끌며 큰 화제를 모았다. 예상보다 뜨거운 반응에 힘입어 Nirva 니르바는 SNS 및 공식 웹사이트를 개설(2025.10.21)하고, 팬덤 중심의 소통을 본격화했다.

Its recycled LP/CD NFC keyrings and 12 Zodiac fortune label goods drew strong interest from visitors, proving that Buddhism can be both modern and heartfelt.

The overwhelming response led Nirva to launch its official website and social media platforms on October 21, 2025, building a growing fan community.



2025년 4월 국제불교박람회 | April 2025 International Buddhist Expo

 

현재는 네이버 스마트스토어를 통해 제품을 구매할 수 있으며, 8월 박람회에서도 새로운 시도로 또 한 번의 도약을 준비 중이다. 신생 브랜드답지 않은 기획력과 진정성으로, 니르바는 불교문화의 새로운 가능성을 열어가고 있다.

Products are also available on Naver Smart Store for Korean customers. With an eye toward its next leap at the August Expo, Nirva continues to expand the boundaries of Buddhist culture through creativity and sincerity.